Klachten over een taxi? schakel de geschillencommissie in

klachten taxi, taxibus Tilburg, Taxivervoer Tilburg

Een of meerdere klachten indienen over een taxi

Heeft u klachten over een bepaalde taxi of taxicentrale? Dan heeft u de gelegenheid om een klacht in te dienen. Klachten over een taxi of taxibedrijf dient u in, bij het taxibedrijf, de taxichauffeur of bij het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer. Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht? Neem dan contact op met de geschillencommissie.


Een klacht indienen over het taxi bedrijf of taxi centrale

Een klacht indienen over een taxibedrijf kan op diverse manieren:

  • u stuurt een brief naar of belt met het taxibedrijf;
  • online of u belt met het Landelijk Klachten Meldpunt Taxivervoer;
  • direct bij de taxi chauffeur.

Klachten indienen over een taxi bij het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer

Een klacht kan u direct bij het taxi bedrijf, waarmee u heeft gereisd indienen. U kunt een klacht over een taxi of taxibedrijf indienen op de website van het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer. Het is ook mogelijk om met ze te bellen op (0900) 20 21 881. Een medewerker loopt dan samen met u het klachtenformulier door.

Het klachten meldpunt gaat niet inhoudelijk in op uw klacht, maar:

  • noteert uw klacht en de gegevens van het taxibedrijf;
  • stuurt de klacht naar het taxi bedrijf;
  • checkt of het taxi bedrijf uw klacht goed afhandelt;
  • geeft inzicht en houdt overzicht bij taxibedrijven met te veel klachten.

Het taxi bedrijf is verplicht om binnen 6 weken te reageren op de door u ingediende klacht.  Is de klacht naar volle tevredenheid afgehandeld? Dan sluit het meldpunt uw klachtendossier. Als u nog steeds ontevreden bent, dan kan u contact opnemen met een geschillencommissie.

Belangrijke informatie

Het is van belang om voor een goede behandeling van uw klacht zoveel mogelijk informatie te verzamelen en door te geven zoals bijvoorbeeld:

  1. Naam van het taxibedrijf
  2. Ophaaladres
  3. Bestemming
  4. Kenteken van de taxi

Dit soort gegevens staan bijna altijd op de rit bon. De taxichauffeur is verplicht om deze rit bon aan u te geven. Deze rit bon kan u gebruiken als bewijsstuk. 

Meningsverschillen en conflicten met het taxibedrijf

Als u niet tevreden bent met de response van het taxibedrijf op uw klacht, dan is er sprake van een conflict. Dan heeft u nog de mogelijkheid om het conflict aan een geschillen commissie voor te leggen. De meeste taxibedrijven zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Taxivervoer. De Geschillencommissie is een niet partijdig groepje mensen, die bij een conflict bepaalt wie het gelijk aan zijn zijde heeft. Ze kijken daarbij ook of u in aanmerking komt voor een vergoeding van de schade. 

Overige Blogs van Taxi Tilburg TCMB

  1. Eisen van kwaliteit voor taxi en taxichauffeur
  2. De wettelijke tarieven voor een taxi
  3. Wat zijn de pluspunten om met een luxe taxi te reizen
  4. De Tesla als Taxi in Tilburg, ja of nee?
  5. Waarom wij van Tilburg houden?

Nu 24/7 een Taxi bellen

Bel met onze taxicentrale in Tilburg via 013-2340699 of met 06-33840281 en wij zijn in 15 minuten bij u.

Wij kunnen u met de taxi of taxibus bijvoorbeeld brengen naar:

24/7 Taxi reserveren

U kunt bij Taxi Tilburg TCMB 24/7 een taxi reserveren.

Taxi reserveren

Groepsvervoer

Geeft u alsjeblieft aan, dat het om groepsvervoer gaat. Dan reserveren wij een taxibus voor u.