Klachten over een taxi? schakel de geschillencommissie in
Een of meerdere klachten indienen over een taxi
Heeft u klachten over een bepaalde taxi of taxicentrale? Dan heeft u de gelegenheid om een klacht in te dienen. Klachten over een taxi of taxibedrijf dient u in bij het taxibedrijf of bij de taxichauffeur. Het taxi bedrijf is wettelijk verplicht om binnen 6 weken te reageren op de door u ingediende klacht.
Belangrijke informatie
Het is van belang om voor een goede behandeling van uw klacht zoveel mogelijk informatie te verzamelen en door te geven zoals bijvoorbeeld:
- Naam van het taxibedrijf
- Ophaaladres
- Bestemming
- Kenteken van de taxi
Dit soort gegevens staan bijna altijd op de rit bon. De taxichauffeur is verplicht om deze rit bon aan u te geven. Deze rit bon kan u gebruiken als bewijsstuk.
Meningsverschillen en conflicten met het taxibedrijf
Als u niet tevreden bent met de response van het taxibedrijf op uw klacht, dan is er sprake van een conflict. Dan heeft u nog de mogelijkheid om het conflict aan een geschillen commissie voor te leggen. De meeste taxibedrijven zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Taxivervoer. De Geschillencommissie is een niet partijdig groepje mensen, die bij een conflict bepaalt wie het gelijk aan zijn zijde heeft. Ze kijken daarbij ook of u in aanmerking komt voor een vergoeding van de schade.
Overige Blogs van Taxi Tilburg
- Eisen van kwaliteit voor taxi en taxichauffeur
- De wettelijke tarieven voor een taxi
- Wat zijn de pluspunten om met een luxe taxi te reizen
- De Tesla als Taxi in Tilburg, ja of nee?
- Waarom wij van Tilburg houden?
Nu 24/7 een Taxi bellen
Bel met onze taxicentrale in Tilburg via 013-2340699 of met 06-33840281 en wij zijn in 15 minuten bij u.
Wij kunnen u met de taxi of taxibus bijvoorbeeld brengen naar:
24/7 Taxi reserveren – snel een taxi
U kunt bij Taxi Tilburg 24/7 een taxi reserveren.
Groepsvervoer
Geeft u alsjeblieft aan, dat het om groepsvervoer gaat. Dan reserveren wij een taxibus voor u.